لزوم نظارت بر عرضه حبوبات با قیمت مناسب در قم
لزوم نظارت بر عرضه حبوبات با قیمت مناسب در قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: استان به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم 12 ماه گذشته، دومین استان کشور بعد از استان فارس بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم،  مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) با اشاره به مبارزه با گران فروشی در استان قم اظهار کرد: اجرای پروتکل مبارزه با گران فروشی در استان باید ادامه پیدا کند و اگر گران فروشی در یک فروشگاه بزرگ هم رخ بدهد، باید با آن فروشگاه برخورد صورت بگیرد.

وی ادامه داد: حبوبات در استان قم وجود دارد و باید نظارت بر روی عرضه حبوبات با قیمت مناسب در استان صورت بگیرد، برای تامین حبوبات مورد نیاز استان قم باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: باید نظارت بر ماسک‌های توزیع شده در قم صورت بگیرد، این نظارت به خصوص باید در مراکز درمانی و بهداشتی استان انجام شود.

غضنفری تسریع در تامین کالاهای اساسی استان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید هر چه سریع تر کار تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه رمضان انجام شود، زمان زیادی تا شروع این ماه مبارک نمانده است و باید از تمام ظرفیت‌های استان برای تامین و ذخیره سازی این کالاها در استان استفاده شود.

وی ادامه داد: استان قم به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم ۱۲ ماه گذشته، دومین استان  کشور بعد از استان فارس بود، توزیع میوه شب عید در استان قم به خوبی صورت گرفت و استان جزو استان‌های برتر در این خصوص بود و مشکلی در این خصوص در استان نداشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: نظام عرضه و تقاضا، تعیین کننده قیمت کالا است، اما در فرآیند نظارت باید با هرگونه گران فروشی برخورد شود، برخوردی که بازدارنده باشد.

غضنفری تامین انبار مورد نیاز برای اداره غله استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: شرکت غله مسؤولیت مستقیم در زمینه تامین کالاهای اساسی برای استان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: کماکان باید برای تامین کالاهای بهداشتی مردم در استان قم تلاش صورت بگیرد، مرجع تصمیم گیری در زمینه تعیین نیاز استان به این کالاها، دانشگاه علوم پزشکی قم است.