روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های دانشجویی قم تولید می‌شود
روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های دانشجویی قم تولید می‌شود
مسئول بسیج دانشجویی استان قم از تولید روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های دانشجویی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، جواد رفعت نژاد، مسئول بسیج دانشجویی استان قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: در روز‌های اخیر با توجه به پیوستن تعداد چشمگیری از دانشجویان بسیجی، جهادگران و مادران آنان به زنجیره تولید در قرارگاه دانشجویی شهید دکتر قاسمی، ظرفیت تولید ماسک سه لایه افزایش پیدا کرده است.

رفعت نژاد افزود: در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار ماسک بصورت دست دوز و ۲۰ هزار ماسک هم بصورت نیمه مکانیزه در قرارگاه تولید می‌شود. بخشی از تولیدات قرارگاه دانشجویی شهید دکتر قاسمی تحویل ستاد مردمی کریمه اهلبیت (س) می‌شود و بخش‌های دیگر آن به بیمارستان‌ها و مجموعه‌هایی که در حال مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند تحویل داده می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: ۴۰۰ چرخ کار دست دوز شناسایی و سازماندهی شده اند که ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق شعار سال خواهد بود که انشالله به فضل الهی و مدد شهیدان پس از غلبه بر ویروس منحوس کرونا، به دستگاه‌های ذیربط برای ادامه کار معرفی خواهند شد.

وی از تولید روزانه بیش از ۵۰۰۰ دستکش در قرارگاه شهید قاسمی خبر داد و بیان کرد: همزمان با حمله بیولوژیکی و گسترش ویروس منحوس کرونا و کمبود اقلام بهداشتی نظیر دستکش یک‌بارمصرف در سطح استان قم، قرارگاه دانشجویی شهید دکتر قاسمی در حرکتی خودجوش و جهادی، و در پیروی از شعار سال ۹۹ در خصوص جهش تولید، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید دستکش یک‌بار مصرف کرده است.

رفعت نژاد خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها با حداقل هزینه ساخته شده و درحال بهره برداری است و با افزایش مهارت در هر دقیقه می‌توان بین ۸ تا ۱۰ دستکش تولید کرد. با گسترش میزان مشارکت دانشجویان بسیجی در این کارگاه، روزانه بیش از ۵۰۰۰ دستکش تولید می‌شود که این نشان دهنده روحیه بالای دانشجویان در انجام فعالیت‌های جهادی است.