تشکیل قرار گاه مبارزه با کرونا در دانشگاه حضرت معصومه
تشکیل قرار گاه مبارزه با کرونا در دانشگاه حضرت معصومه
معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه از تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا در این دانشگاه ذیل قرارگاه استانی دانشگاهیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آخوندزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تشکیل قرار گاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان قم اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا در کشور به ویژه در قم با پیشنهاد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفت تا فعالیتی همراه اقشار دیگر مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در قالب چهار کمیته برنامه‌ریزی شده است، گفت: کمیته رسانه مجموعه فعالان دانشجویی و دانشگاهی هستند که فعالیت‌های انجام شده و توصیه‌های بهداشتی را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه خاطرنشان کرد: شایعات و شبهات بررسی می‌شود و به آنها پاسخ داده می‌شود و در زمینه مسائلی که ضرورت دارد جامعه نسبت به آنها اطلاع داشته باشد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد و محتواهای لازم در زمینه پاسخ به شبهات در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پویش جمع‌آوری کمک‌های دانشگاهیان برای مجموعه آسیب‌دیدگان کرونایی دانشگاهی و غیر دانشگاهی گفت: این پویش در این بخش با استفاده از کمک اساتید، کارکنان و دانشجویان فعالیت می‌کنند که برای کسانی که در زمینه بیماری آسیب دیدند یا کسی را از دست دادند، برنامه‌ریزی می‌شود.

حجت‌الاسلام آخوندزاده عنوان کرد: بخشی دیگر از فعالیت‌ها در قالب کمیته فرهنگی و تأمین محتوا انجام می‌شود که مباحث فرهنگی دارای ارزش در جامعه در فضای دانشگاهی ترویج می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته پژوهش و آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی فضای موجود و پسا کرونا گفت: این کمیته مجموعه اساتید معارف، مدیران گروه معارف و مجموعه کسانی هستند که در فضای دانشگاه در مباحث علوم انسانی صاحب نظر هستند.

معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه خاطرنشان کرد: هر یک از این کمیته‌ها شرح وظایفی دارند که به مسؤول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌ها واگذار شده است تا این امور انجام شود.

وی از تشکیل قرار گاه مبارزه با کرونا در دانشگاه حضرت معصومه خبر داد و افزود: کمیته‌های مربوطه در دانشگاه حضرت معصومه تشکیل و ارتباط با دانشجویان برقرار و جلساتی به صورت مجازی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام آخوندزاده یادآور شد: این فعالیت‌ها با همکاری کانون‌ها و هیأت‌های دانشگاه، کانون مهدویت و خیران آغاز شده و دانشجویان و اعضای کانون‌های دانشجویی در این زمینه فعالیت می‌کنند.