استاندار قم: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود
استاندار قم: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اردیبهشت‌ماه افتتاح می‌شود
استاندار قم بیان کرد: با توجه به تکمیل تمامی ظرفیت بیمارستانی استان بعد از شیوع بیماری کرونا، پیگیر تکمیل و راه‌اندازی دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر شدیم که خوشبختانه پیگیری‌ها جواب داد و به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری این دو بیمارستان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در جمع خبرنگاران، با بیان اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: امیدوارم تمام زحمات و تلاش‌های کادر درمانی استان نتیجه داده و بتوانیم از این بحران و تهدید به وجود آمده عبور کنیم.

استاندار قم افزود: با توجه به تکمیل تمامی ظرفیت بیمارستانی استان بعد از شیوع بیماری کرونا، پیگیر تکمیل و راه‌اندازی دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر شدیم که خوشبختانه پیگیری‌ها جواب داد و به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری این دو بیمارستان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ریاست مجلس و وزیر بهداشت برای راه‌اندازی هر‌چه سریع‌تر دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر گفت: پیش‌ازاین هم با پیگیری‌های وزیر بهداشت ده میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) تزریق‌شده بود اما این میزان اعتبار کافی نبوده و در مرحله بعدی ۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

سرمست تأکید کرد: با موافقت هیئت دولت برای تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و با تأکیداتی که از سوی وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، امیدواریم این بیمارستان به‌زودی در مدار درمان قرارگرفته و تکمیل شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: با مأموریتی که به آقای بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری داده‌ام، امیدواریم بتوانیم از این تهدید به وجود آمده به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم و به‌زودی شاهد بهره‌برداری این بیمارستان باشیم.

وی با بیان موانع به وجود آمده در مسیر تجهیز بیمارستان ابراز کرد: به دلیل شیوع این بیماری و مشکلاتی که به وجود آمد و با توجه به تعطیلات نوروزی ازنظر تأمین تجهیزات ده الی پانزده روزی عقب هستیم اما به‌زودی شاهد افتتاح یک پروژه نیمه‌تمام در استان خواهیم بود.

سرمست در پایان اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم قبل از شروع ماه مبارک رمضان و اوایل اردیبهشت‌ماه شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم، خدا را شاکریم که در این شرایط بحرانی فرصتی داد که بخشی از وظیفه خودمان را در قبال شهروندان انجام دهیم.