مسدودسازی بوستان‌ها و پارک‌های قم ادامه دارد
مسدودسازی بوستان‌ها و پارک‌های قم ادامه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با بیان اطلاع‌رسانی کامل در سطح شهر پیرامون تعطیلی مراسم‌های نیمه شعبان گفت: از مردم انتظار […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری، با بیان اطلاع‌رسانی کامل در سطح شهر پیرامون تعطیلی مراسم‌های نیمه شعبان گفت: از مردم انتظار داریم که این مراسم را در خانه برپا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر رعایت قرنطینه خانگی از سوی همشهریان عنوان کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت‌ها در محدوده‌های شهری برای مسیر‌های پیاده و خودرو خواهیم داشت و اطلاع‌رسانی در این زمینه در بیش از ۲۰ نقطه شهر انجام خواهد شد.

او  بیان کرد: سیستم‌های اذان‌گو که بلندگو‌هایی هستند که هم اذان و هم ادعیه را پخش می‌کنند، در حوزه مدیریت بحران می‌توان تعدادی از این‌ها ر ا در سطح شهر و اطراف شهر نصب‌کرد و اطلاع‌رسانی را انجام داد.

سامع با بیان اینکه مسدودسازی بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر تا ۳۰ فروردین ادامه دارد، افزود: بیمه بیکاری تاکسی ران‌ها مسئله‌ای است که باید موردعنایت قرارگرفته و اگر لازم است در این زمینه مکاتباتی انجام بگیرد تا نزدیک به ۴ هزار تاکسی ران از بیمه بیکاری استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز گفت: طرح ضربتی فاصله‌گذاری هوشمند و ارزیابی وضعیت بهداشتی نیروی انسانی در صنایع قم عملیاتی شد.

مصطفی کاویانی بیان کرد: از ابتدای هفته با برنامه‌ریزی مرکز بهداشت و سازمان صمت، طرح ضربتی فاصله‌گذاری هوشمند و ارزیابی وضعیت بهداشتی نیروی انسانی در صنایع قم عملیاتی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: بازرسان و کارشناسان به‌طور روزانه از صنایع بالای ۲۵ نفر بازدید و موارد پیشگیری از کرونا را بررسی می‌کنند.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه هر درمانگاهی یک کارشناس محیط دارد و این افراد، مراکز فروشگاهی و اصناف را بررسی می‌کنند، همکاری خوبی دراین‌باره شکل‌گرفته است.

کاویانی بیان کرد: در راستای تأمین سلامت نیروها، از خارج از استان ماسک و تجهیزات را فراهم کرده‌ایم و پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل در صنایع و توسط کارفرمایان موردتوجه قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم یادآورشد: در تهران ساعت کار از ۷ صبح تا ۱۶ عصر بوده که تا ساعت ۱۴ مصوب شد و در قم عملاً نیم ساعت افزایش ساعت کار در ادارات داشته‌ایم و باید این امر موردتوجه قرار گیرد تا در فاصله‌گذاری اجتماعی بتوانیم موفقیت خوبی به دست آوریم.