آخرین اخبار کرونا|‌ تقاضای مراجع تقلید از مردم ایران / خدمت‌رسانی سپاه به آسیب‌دیدگان بحران کرونا / خطر شیوع کرونا در قم
آخرین اخبار کرونا|‌ تقاضای مراجع تقلید از مردم ایران / خدمت‌رسانی سپاه به آسیب‌دیدگان بحران کرونا / خطر شیوع کرونا در قم

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از ‌ گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از ‌ گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌‌‌

جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

۸:۱۸| شهردار کرمان: ضدعفونی شهر کرمان از توان شهرداری خارج است

شهردار کرمان با اشاره به اینکه ضدعفونی شهر کرمان از توان شهرداری خارج است گفت: هر شب ۳ هزار لیتر محلول ضد‌عفونی برای گندزدایی اماکن عمومی مصرف می‌شود. سیدمهران عالم‌زاده شامگاه یکشنبه در نشست عمومی شورای شهر کرمان که با حضور رئیس و سایر اعضای شورا برگزار شد اظهار داشت: در حال تدوین بسته‌ای برای جبران بخشی از ضرر و زیان اصناف و کسبه‌ای که در جریان کرونا آسیب دیده‌اند جهت ارائه به شورای شهر هستیم تا بخشی از زیان این قشر جبران شود.

۸:۱۱| شب نیمه شعبان برای رفع کرونا و ظهور امام زمان(عج) دست به دعا برداریم

مرجع تقلید شیعیان گفت: همه مؤمنین با احیای شب نیمه شعبان با قرائت دعای کمیل و دعای فرج از خداوند متعال رفع بلاها و آفات دنیوی و معنوی متوجه به جامعه اسلامی مخصوصا بلای فعلی عالمگیر را درخواست کرده و برای ظهور حضرت مهدی(عج) نیز دعاگو باشند.

۸:۰۹| فعالیت ۴۰۵ طلبه در استان سمنان برای شکست کرونا

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان گفت: در سطح استان سمنان ۴۰۵ طلبه در حوزه مقابله با ویروس کرونا مشغول فعالیت هستند. حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روحانیون و طلاب استان سمنان در کنار مردم برای مقابله با ویروس کرونا هستند و این مهم را با انجام فعالیت‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند.

 

۸:۰۸| خطر کرونا همچنان در قم جدی است

فرماندار قم با بیان اینکه خطر ابتلا به کروناویروس با عدم پایبندی مردم به قرنطینه خانگی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جدی‌تر است، گفت: باید از تجمع مردم در مراکز خرید به‌ویژه فروشگاه‌های بزرگ جلوگیری شود. مرتضی حیدری در چهاردهمین جلسه اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه(س) فرمانداری اظهار داشت: بحث بیماری کرونا جدی است و مراقبت‌ها باید تداوم بیشتری داشته باشد تا آسیب کمتری متحمل شویم.

۸:۰۷| ۳ قرارگاه زیستی در استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شد

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از تشکیل ۳ قرارگاه زیستی در این استان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۷ هزار بسیجی برای مبارزه با کرونا سازمان‌دهی شدند. سردار حمید دامغانی شامگاه گذشته در نشست اعضای قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) استان سمنان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، امامان جمعه و مسئولان ستادهای مردمی استان و فرماندهان سپاه‌های نواحی برگزار شد اظهار داشت: سه قرارگاه زیستی در استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل‌شده است.

 

۸:۰۶| خدمت‌رسانی سپاه به آسیب‌دیدگان بحران کرونا

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به خدمات سپاه به آسیب‌دیدگان از بحران کرونا گفت: ۱۰۰ بسته معیشتی بین پیرغلامان حسینی توزیع می‌شود. مصطفی منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از تهیه و توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی بین پیرغلامان حسینی با تمهید فرماندهی سپاه قدس گیلان خبر داد و اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا به برخی از اقشار جامعه آسیب‌های جدی وارد کرد بنابراین کمک و حمایت از آنان به روش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.