به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری،گفت: پس از […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری،گفت: پس از عبور از بحران کروناویروس، باید در جهت جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و با آسیب‌شناسی جدی به تقویت واحد‌های تولیدی و صنعتی بپردازیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: هم‌اکنون نیز با توجه به نیاز روز، برخی از واحد‌های تولیدی موردحمایت قرارگرفته‌اند و مشغول به فعالیت هستند.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز استان، ۴ واحد تولید ماسک در قم، با رفع مشکلات در تأمین مواد اولیه افزایش ظرفیت پیدا می‌کند و در زمینه تولید اقلام بهداشتی به ظرفیت‌های خوبی دست پیدا می‌کنیم.

سیجانی در خصوص قانون تعطیلی اصناف غیرضروری قم تا ۱۵ فروردین عنوان کرد: ۴۰ هزار واحد صنفی در قم فعال است و بازرسی و نظارت بر آن‌ها کاری دشوار است، بااین‌حال ۸۰ تا ۹۰ درصد از اصناف، مشارکت خوبی در اجرای تعطیلی اصناف غیرضروری داشتند.

او افزود: واحد‌های تجاری غیرضروری که پس از اخطار‌های شفاهی و کتبی، دوباره اقدام به فعالیت می‌کنند و به اخطار و هشدار‌ها توجه نکنند، شامل پلمپ می‌شوند، در این خصوص پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری در اولویت تعطیلی است و بازرسی‌ها در صبح و عصر تداوم دارد.

سیجانی بیان کرد: در برخی از مناطق، شاهد بی‌توجهی واحد‌های صنفی به این قانون بوده‌ایم که در بازرسی‌ها این اصناف متخلف شناسایی شدند و ۶ مورد نیز پلمپ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۶ سایت اینترنتی برای خرید غیرحضوری در قم راه‌اندازی شده است و زیرساخت‌های دیگری نیز در جهت توسعه ظرفیت‌های فروشگاه‌های مجازی فراهم می‌شود تا از بار تردد شهروندان کاسته شود.

سیجانی بیان کرد: باید تمهیدات لازم برای جابه‌جایی نیروی انسانی کارگران و نیرو‌های متخصص به کارخانجات و واحد‌های تولیدی ضروری اندیشیده شود تا بتوانیم این واحد‌ها را سرپا نگاه‌داریم و مایحتاج اساسی مردم در مدار تولید قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان از خطر ابتلا به کروناویروس، نقش مهمی در مشارکت مردم دارد و باید در این زمینه تمهیداتی به کار گرفته شود، یکی از رویکرد‌های مدیریت شهری در هنگام پخش فایل صوتی برای هشدار به همشهریان، تأکید بر روی تعطیلی واحد‌های تجاری باشد.