– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سیامک محبی در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری، اظهار داشت: غربالگری از افراد در جهت […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سیامک محبی در پنجمین کمیته ارزیابی و نظارت و بازرسی بسیج ملی مبارزه با کرونا با موضوع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در تالار معصومیه فرمانداری، اظهار داشت: غربالگری از افراد در جهت تشخیص کروناویروس در قم، روند صعودی دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی قم افزود: روز گذشته ۱۱۴ هزار و ۵۵۰ نفر در سایت سلامت قم پیرامون کروناویروس غربالگری شدند که یک رکورد در این ایام به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در هشتم فروردین نیز ۹۹ هزار و ۴۴۶ نفر غربالگری شدند و این طرح همچنان تداوم دارد تا به آمار چشمگیری ازنظر پالایش سلامت افراد دست‌یابیم.

محبی بیان کرد: به‌طورکلی ۴۵۰ هزار نفر از شهروندان قمی در سامانه غربالگری کرونا و سلامت ثبت‌نام شدند که از این تعداد ۴۳ هزار نفر نیاز به پیگیری و تعداد ۱۰ هزار و ۹۷ نفر پیگیری فوری داشتند.

بیش از ۸۱ هزار نفر در مبادی ورودی کرمان غربالگری کرونا شدندهشدار درباره احتمال سرقت داده‌های خصوصی کاربران با لینکهای جعلی تست و غربالگری کروناغربالگری کرونا در مراکز بهداشت همدان انجام می‌شود

وی خاطرنشان کرد: ازنظر پیگیری، سیستم فعال در منطقه سبز قرار دارد و میزان پیگیری ۸۳.۵۵ درصد در سطح استان است و به لحاظ پیگیری فوری نیز در سطح ۸۹.۱ درصد قرار داریم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم عنوان کرد: همچنین در مورد پیگیری خود اظهاری در قم در سطح ۸۳.۵۷ قرار داریم و در مراکز ۱۶ ساعته ۵ هزار و ۶۲۸ نفر غربالگری شدند.

وی گفت: مناطق آلوده در قم پراکنده بوده و در نقشه‌ای مناطق آلوده مشخص‌شده است که نیاز به گندزدایی و ضدعفونی دارد، در جهت تقویت بخش خصوصی اگر بدهی پیمانکاران در ضدعفونی معابر به‌موقع پرداخت شود می‌توان این بخش را تقویت کرد.

محبی تصریح کرد: با توجه به خروج ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان از قم، در هنگام برگشت این مسافران باید سازوکاری مشخص شود تا بتوان این تعداد را یک‌به‌یک غربالگری کرد.