تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی در دستور کار ستاد پیشگیری قرار بگیرد
تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی در دستور کار ستاد پیشگیری قرار بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محسن بهشتی معاون استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد،گفت:پیش از شروع بارندگی و با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید درب سد […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محسن بهشتی معاون استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد،گفت:پیش از شروع بارندگی و با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید درب سد ۱۵ خرداد بسته شد.

بهشتی تصریح کرد: دریچه سد ۱۵ خرداد ۷ روز است که بسته شده است، با توجه به تدبیر صورت گرفته آب به مقدار کانال از رودخانه عبور کرد و آبی که در رودخانه وجود دارد آب سیلاب‌های بالادست است که به تدریج کم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: اگر این سد بسته نمی‌شد سیلاب و آب رودخانه از کانال بیرون می‌زد و خساراتی به زیر ساخت‌های شهرداری وارد می‌کرد.

بهشتی عنوان کرد: مردم این موضوع را به ما منعکس کردند و نظام مهندسی در نامه‌ای رسما به ما اعلام کرد مبنی بر اینکه برای حفظ سلامتی مهندسان و کارگران شاغل در پروژه‌های ساختمانی اعم از خصوصی و دولتی و شهری موضوع تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی تا اطلاع ثانوی در دستور کار ستاد پیشگیری قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: مردم بار‌ها تماس گرفتند که اگر گفته می‌شود تعطیلی، ولی ساختمانی در کوچه‌ها مشغول کار است و روزانه چند سری سیمان آورده می‌شود و کارگران مشغول کار هستند و در فضای کارگاهی مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود، باید تصمیم گیری شود که یا شرایط این گونه باقی بماند و یا تصمیم دیگری گرفته شود.

محمدحسن کلهری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بیان کرد:بیش از ۲۶ هزار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته در اتوبان قم _ تهران تردد داشتند، تفکیک این خودرو‌ها که آیا وارد شهر قم شده و یا استان عبور کردند کار مشکلی است.

کلهری یادآورشد: ابعاد فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بسیار سنگین و زیاد است که باید انرژی خود را متناسب با ابعاد کار استفاده کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: در زمینه آزادراه تهران_ قم فقط از باند تهران به قم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۳۰۰ خودرو وارد استان قم شد و در باند برگشت نیز ۱۳ هزار و ۹۰۰ خودرو تردد داشته است.