آماده باش کامل راهداری قم در سطح راه‌های استان
آماده باش کامل راهداری قم در سطح راه‌های استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، کلهریمدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  عصر امروز در جلسه قرارگاه نوروزی این نهاد گفت: نیرو‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای مقابله با پیامد‌های احتمالی بارش باران و برف در سطح راه‌های استان در آمادگی کامل قرار دارند. او افزود: ۱۰۰ […]

آماده باش کامل راهداری قم در سطح راه‌های استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، کلهریمدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  عصر امروز در جلسه قرارگاه نوروزی این نهاد گفت: نیرو‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای مقابله با پیامد‌های احتمالی بارش باران و برف در سطح راه‌های استان در آمادگی کامل قرار دارند.

او افزود: ۱۰۰ نیرو به همراه ۱۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات ناوگان راهداری استان، در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار آماده مقابله با پیامد‌های احتمالی بارش‌های پیشرو، در سطح راه‌های استان هستند.

کلهری با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این اداره کل برای مدیریت و کاهش خسارات ناشی از وقوع احتمالی سیل و بارش برف درسته راه‌های استان گفت: لایروبی و تنقیه پل‌های آبرو برای مدیریت آب‌های سطحی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم اضافه کرد: بازگشایی برخی ناودانی‌های مسدود در پل‌های بزرگ، اورهال و تجهیز ماشین‌آلات، شانه سازی و تسطیح حریم راه‌ها و لکه‌گیری آسفالت محور‌های استان نیز انجام‌گرفته است.

کلهری افزود: هفت راهدارخانه درسته راه‌های استان برای اسکان اضطراری مسافران و همچنین خدمات‌رسانی به خودرو‌های سواری و مردم تجهیز و در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم همچنین به دلیل همه‌گیری و شیب صعودی ابتلا به ویروس کرونا از مردم سراسر کشور درخواست به تعویق انداختن سفر‌های غیرضروری به استان قم شد.

کلهری اضافه کرد: شرایط متغیر جوی حاکم بر فضای کشور، ضرورت خودداری از سفر‌های برون‌شهری را دوچندان کرده است.

او عنوان کرد: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، در طول شبانه‌روز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی هم‌وطنان در خصوص وضعیت و ترافیک راه‌ها و همچنین شرایط آب‌وهوایی حاکم می‌باشد.

بارش شدید باران از عصر امروز در استان قم آغاز شده و طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی تا صبح روز فردا ادامه خواهد داشت، همزمان برخی از روستا‌های قم شاهد بارش برف هستند.