به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاسمی، معاون آموزشی دانشگاه قم اظهار داشت: در پی تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم امکان آموزش حضوری ناشی از شیوع بیماری کرونا، معاونت آموزشی دانشگاه در پاسخ به نیاز دانشجویان به ادامه فعالیت آموزشی و تدبیر معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قاسمی، معاون آموزشی دانشگاه قم اظهار داشت: در پی تعطیلی دانشگاه‌ها و عدم امکان آموزش حضوری ناشی از شیوع بیماری کرونا، معاونت آموزشی دانشگاه در پاسخ به نیاز دانشجویان به ادامه فعالیت آموزشی و تدبیر معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر استمرار آموزش در قالب غیر حضوری، برای ارایه درس.‌ها به صورت الکترونیکی برنامه ریزی و اقدامات خود را از پنجم اسفند ماه آغاز کرد.

قاسمی افزود: بدین منظور «دستورالعمل اجرایی ارایه الکترونیکی واحد‌های درسی نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه قم» در شورای آموزشی دانشگاه به تصویب رسید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم بیان کرد: به موجب این دستورالعمل، ارایه درس‌ها به صورت الکترونیکی در قالب برون خط (آفلاین)، بر خط (آنلاین) و صرفاً در درس‌های نظری، پیش‌بینی شد و مقرر گردید مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه با همکاری مدیران و کارشناسان آموزش و اساتید مجری این کلاس‌ها باشد. مرکز آموزش الکترونیکی، کانال اطلاع رسانی ویژه ارایه دروس غیرحضوری در پیام رسان داخلی ایجاد و در فرصت بسیار کوتاه، دانشجویان زیادی عضو شده و در جریان اخبار و آخرین درس‌های ارایه شده قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، حدود ۶۰۰ عنوان درسی، برای اسفند ماه حداقل در حد چهار جلسه محتوای تولید شده برای استفاده دانشجویان ارایه شده است.

قاسمی افزود: علاوه براین، ارایه جلسات آنلاین برای رفع اشکال و پاسخ به سوالات نیز پیش بینی شده است. همچنین تشکیل گروه‌های دانشجویی برای هر کلاس در پیام رسان‌های های مجاز نیز مورد توجه بوده است و معاونت آموزشی دانشگاه اعلام نمود که این شیوه ارایه درس نیز یک راه حل مورد تایید است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم گفت: رویکرد معاونت آموزشی و مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه قم، تلفیقی و استفاده از همه شیوه ها‌ی ارایه درس‌ها به صورت الکترونیکی بوده وبا توجه به اینکه قم نیز درگیر این بیماری بوده و کلاس‌های آموزشی دانشگاه تعطیل بود، توانسته‌ایم با همکاری همه بخش ها، اساتید محترم و همیاری مجموعه‌های دانشجویی مانند شورای صنفی و انجمن‌های علمی در حد بالایی استمرار آموزش به صورت غیرحضوری را حفظ نماییم.