ادعای اخیر عبدالحمید اهانت به فضلای اهل سنت جامعه المصطفی بود
ادعای اخیر عبدالحمید اهانت به فضلای اهل سنت جامعه المصطفی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان هفته گذشته در یک ویدئوی کوتاه، سخنانی را بیان کرده که خشم برخی از علمای قم و مسئولین جامعه المصطفی (دانشگاه بین المللی مذهبی و مجانی برای هزاران طلاب خارجی در قم) را برانگیخته است. […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان هفته گذشته در یک ویدئوی کوتاه، سخنانی را بیان کرده که خشم برخی از علمای قم و مسئولین جامعه المصطفی (دانشگاه بین المللی مذهبی و مجانی برای هزاران طلاب خارجی در قم) را برانگیخته است. او در صحبت هایش اشاره به انتشار ویروس کرونا به دلیل حضور طلاب چینی در قم کرد. این روحانی اهل سنت جامعه المصطفی را متهم به شست و شوی مغزی برادران و خواهران اهل تسنن و تغییر عقاید آن‌ها و برهم زننده وحدت بین شیعه و سنی کرد.   او گفته که گمان می برد اساتید جامعه المصطفی از مسلمانان شیعی مذهب بوده و این در حالی است که در استان گرگان، بسیاری از اساتید این موسسه از اهل سنت هستند.

 محمد جواد عمرانی، دبیر قرارگاه احمدی روشن استان سیستان و بلوچستان در این خصوص می گوید: عزیزترین دوستان من اهل سنت هستند و هیچ گاه دشمنی با یکدیگر نداشتیم و در کمال دوستی در کنار هم زندگی کردیم.

عمرانی ادامه می دهد: کلیپی اخیرا از صحبت های مولوی عبدالحمید در باب انتخابات، کرونا و جمهوری اسلامی منتشر شده که همه ما و همینطور قشر نخبگانی اهل سنت را متحیر کرده است؛ صحبت هایی در خصوص اینکه هیچ کدام از اساتید جامعه المصطفی از اهل تسنن نبوده و اهل سنت مورد شست و شوی مغزی قرار گرفته اند.

این فعال دانشجویی تاکید می کند: بدون شک این نوع اتهام زنی جناب عبدالحمید نوعی فرار رو به جلوست، چرا که در واحد گرگان موسسه جامعه المصطفی اینطور نیست.

وی خاطر نشان می کند: هنور کرونا ویروس در سیستان و بلوچستان رشد پیدا نکرده، اما در صورت پیشرفت این بیماری، مولوی عبدالحمید به دلیل اصرار بر اجرای نماز جمعه آن هم با وجود فراگیری کرونا در کشور، باید پاسخ گو باشد.

عمرانی در خصوص پاسخ جامعه المصطفی به ادعاهای مولوی عبدالحمید می گوید: روابط عمومی این نهاد علمی در بیانیه ای با رد صحبت های اخیر عبدالحمید، از ایشان برای اظهارات اخیر، درخواست سند و مدرکی غیر از رسانه های معاند کرده است.

مسئول قرارگاه احمدی روشن سیستان و بلوچستان تاکید می کند: این ادعای شستشوی مغزی دانش پژوهان، اهانت به صدها فاضل و عالم اهل سنت که مدارج علمی برجسته‌ای را واجد بوده و هستند و درعین‌حال، برای طی مراحل تحصیلات تکمیلی و به ‌ویژه دوره دکتری تحصیل، جامعه المصطفی را برگزیده‌اند، نیست؟ یقیناً برادران و خواهران اهل سنت ما به خوبی به این مسائل وقوف دارند و حامیان پشت پرده اختلاف‌افکنی مذهبی در ایران را می ‌شناسند.