روایت تسنیم از ۳۶۵ روز خدمت مجتهد جوان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان همدان + تصاویر
روایت تسنیم از ۳۶۵ روز خدمت مجتهد جوان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان همدان + تصاویر

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، ۲۲ اسفند سال ۱۳۹۷ بود که رهبر معظم انقلاب در حکمی آیت الله حبیب الله شعبانی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی کردند و اینگونه مردم استان همدان میزبان جوانترین امام جمعه کشور […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، ۲۲ اسفند سال ۱۳۹۷ بود که رهبر معظم انقلاب در حکمی آیت الله حبیب الله شعبانی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی کردند و اینگونه مردم استان همدان میزبان جوانترین امام جمعه کشور شدند.

نماینده جوان ولی فقیه در استان همدان که بیش از ۲۰ سال در همدان و قم به تحصیل و تدریس اشتغال داشت از محضر اساتیدی همچون آیات اعظام شبیری زنجانی، وحید خراسانی ، جوادی آملی و دیگر بزرگان بهره برد و همزمان تدریس فقه و اصول، فلسفه، کلام و تفسیر در حوزه‌های علمیه قم و تهران و مؤسسه عالی علوم انسانی و همچنین مدیریت مؤسسه کلامی احیا، عضو هیئت امنا مدرسه چهارده معصوم(ع) قم و همکاری با معاونت فرهنگی حرم حصرت عبدالعظیم حسنی را در کارنامه اجرایی خود دارد.

مجتهدی هم‌سن انقلاب و داری پختگی لازم در کسوت امام جمعه

آیت الله شعبانی در طول یک سال نمایندگی ولی فقیه در استان همدان در ابعاد مختلف  الگویی مناسبی بویژه برای مدیران و حوزویان بود او در عملکرد خود نشان داد که اگر چه جوان است اما از پختگی لازم برای این سمت مهم در استان برخوردار است.

امام جمعه همدان از مرکز بستری بیماران کرونایی بازدید کرد+تصویر‌کاشت نهال به دست امام جمعه همدان در هفته درختکاری+تصاویر‌امام جمعه همدان: مردم از رای دادن به افراد قدرت‌طلب، سیا‌ه‌نما و اسراف کننده در تبلیغات پرهیز کنند

امام جمعه‌ای ساده‌زیست و در دسترس مردم

 آیت الله شعبانی موثقی که بنابر اظهارتش در جمع اهالی رسانه راحت‌تر است او را “حاج آقای شعبانی” خطاب کننداز مهمترین ویژگی‌هایش ساده‌زیستی و دوری از تجملات است. او استفاده از خودروی لوکس را نپذیرفت و دفتر کار تازه احداث نماینده ولی فقیه در استان را برای کارهای فرهنگی و تربیت کودک و خانواده اختصاص داد و ترجیح داد از همان دفتر قدیمی استفاده کند.

او علی‌رغم مهیا بودن شرایط، خانواده خود را در همان محله قدیمی نزدیک محل کار اسکان داد تا در این دوره که متاسفانه اکثریت مدیران گرفتار تجملات هستند و در محلات مرفه شهر ساکن هستند امیدی برای مردم عادی باشند که نماینده رهبری از جنس آنان و نزدیک به آنان است.

درب اتاق کار او باز است و اکثر اوقات شنوای صمیمی انتقادات و مشکلات مردم است و تا جایی که بتوانند پیگیر حل مشکلات کوچک و بزرگ آنان.

نماز جمعه‌ای با حضور چشمگیر جوانان و طرح مطالبات مردم

از زمان حضور او در همدان نماز جمعه نیزحال و هوایی دیگر گرفت حضور جوانان چشمگیرتر، خطبه‌ها پرمحتوا و کوتاه‌تر و مطالبات مردم از لسان امام جمعه جوان شنیدنی‌تر و مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان است.

آیت الله شعبانی در استان محور وحدت است، علارغم اینکه در بیان تذکرات به مسئولان و طرح مطالبات مردم جدی است اما اجازه نمی دهد استان درگیر اختلافات کم‌ارزش شود و برای حرکت استان در مسیر توسعه تلاش می‌کند. او در کلاس اخلاق مدیران با بیانی اثرگذار و جذاب از لسان امیرالمومنین علی (ع) آنچه را که یک مدیر تراز انقلاب اسلامی باید بداند می‌گوید.

امام جمعه جوان همدان خوب می‌داند که ارتباط با مردم بسیار مهم است و باید همواره در دسترس مردم باشد چراکه این تاکید رهبری معظم است لذا از زمان حضور خود در همدان، به عنوان امام جماعت مسجد جامع همدان در این مکان مقدس حضور یافت او به درس و بحث و حوزه نیز توجه جدی دارد و کلاس‌های درس او در حوزه برقرار است . مراوده با دانشجویان و دانشگاهیان هم در طول این یکسال برای اواز اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

توجه به خرد جمعی و وحدت، مشی امام جمعه همدان

نماینده ولی فقیه در استان به مشورت و خرد جمعی توجه دارد و هر هفته  با جمعی از نخبگان دانشگاهی و حوزوی در خصوص مهمترین مسائل استان بویژه در حوزه فرهنگ گفتگو و تبادل نظر دارد.

اگر بخواهیم عملکرد وی را به تفصیل بیان کنیم شاید قدری طولانی شود بنابراین مناسب دیدیم با هم از دریچه دوربین خبرگزاری تسنیم گوشه‌ای از عملکرد جوانترین نماینده ولی فقیه در مراکز استان‌های کشور  بپردازیم.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم