بیمارستان امیرالمومنین(ع) در قم تا ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می شود
بیمارستان امیرالمومنین(ع) در قم تا ۱۰ روز آینده راه‌اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی ابرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سیر مقابله با بیماری کرونا در قم اظهار کرد: در روز ۳۰ بهمن نخستین مورد […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی ابرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سیر مقابله با بیماری کرونا در قم اظهار کرد: در روز ۳۰ بهمن نخستین مورد کرونا در استان شناسایی و بلافاصله ستاد بحران در قم تشکیل شد، در عرض چند روز پنج بیمارستان را در استان وارد چرخه رسیدگی به بیماران کرونایی کردیم.

ابرازه ادامه داد: روند بحث درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان قم خوب بوده است و در این زمینه موفقیت‌هایی را در استان داشتیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: پزشکان و پرستاران استان معوقاتی را در زمینه کارانه داشتند و برای افزایش انگیزه نیرو‌های بخش درمان استان، اعتباراتی جذب و حقوق‌های معوقه نیرو‌های شرکتی و بخشی از کارانه پرستاران و پزشکان در قم پرداخت شد، همچنین وسایل حفاظت فیزیکی را برای این پرسنل تامین کردیم.

وی با اشاره به توزیع ماسک در استان قم اظهار کرد: ۶۳۴ هزار ماسک در داروخانه‌های استان توزیع شد، همچنین ۲۰۰ هزار خانوار در قم یک بسته شامل تعدادی ماسک و یک محلول ضد عفونی کننده را دریافت کردند و امیدواریم کار توزیع این بسته‌ها بین ۱۵۰ هزار خانوار دیگر قمی صورت بگیرد.

ابرازه ادامه داد: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی امیرالمومنین (ع) جذب شد، کار خرید تجهیزات برای این بیمارستان را شروع کردیم و به دنبال افتتاح آن تا ۱۰ روز آینده هستیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ۴۰ نفر با ۳۰ خط تلفن به صورت سه شیفت وضعیت حدود دو هزار بیمار ترخیص شده از بیمارستان‌های استان را دنبال می‌کنند تا آن‌ها ناقل ویروس کرونا به دیگران نباشند، همچنین مجتمع یاوران مهدی با ۷۰۰ تخت به عنوان نقاهتگاه برای بیماران بهبود یافته کرونا در قم در نظر گرفته شده است.

وی تامین دارو‌ها برای بیماران بستری شده به دلیل کرونا را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم دانست و تصریح کرد: به دنبال شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در مراحل ابتدایی در استان هستیم تا به این بیماران توصیه‌ها و آموزش‌های لازم را بدهیم تا وضعیت آن‌ها حادتر نشود.

ابرازه ادامه داد: در بیمارستان‌های استان قم دچار کمبود پزشک نیستیم و به وضعیت پزشکانی که اقدام به بستن مطب‌های خود کردند در کمیسیون خاصی براساس قانون نظام پزشکی رسیدگی می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: نامه بسته شدن حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران صادر شده است.

وی با اشاره به آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان قم اظهار کرد: هم اکنون ۸۸۱ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون تست ۹۲۰ نفر در قم در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده است.

ابرازه خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران کرونا حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های استان قم مراجعه کردند و ۶ هزار و ۶۴۳ نفر کمتر از ۲۴ ساعت در این اورژانس بودند و سه هزار و ۳۷۰ نفر هم به بخش‌های بیمارستان‌های استان برای بستری انتقال یافتند.