– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقاییان نژاد عصر امروز در یک‌صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به نقش مدیریت شهری در ساماندهی شرایط ایجادشده […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقاییان نژاد عصر امروز در یک‌صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به نقش مدیریت شهری در ساماندهی شرایط ایجادشده اظهار داشت: شرایط کنونی قابل‌تأمل بوده و باید به شهر به عنوان یک موجود زنده توجه کنیم.

وی فعالیت‌های شهرداری را در مدیریت بحران اپیدمی کرونا ویروس مورد توجه قرارداد و افزود: در حال حاضر ۲۶ پایگاه در ۸ منطقه شهرداری و ۱۰ کمیته در حال ارائه خدمات به مردم در شهر است.

شهردار قم ۳۰ دستگاه وابسته به شهرداری را آماده گندزدایی شهر اعلام و تصریح کرد: تمام خدماتی که در حوزه وظایف شهرداری و امکانات شهرداری است در حال ارائه خدمات بوده و نیروهای شهرداری به صورت ۲۴ ساعت در میدان هستند.

وی از ضدعفونی شدن کلیه خیابان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، و بوستانها و فضای بازی کودکان در شهر به صورت روزانه خبر داد و گفت: شهرداری برای حفظ امید و نشاط شهر تمام اقدامات لازم را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهد.

سقاییان نژاد اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای نیروهای خدماتی و دفن رایگان اموات را یکی از اقدامات شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: نیروهای شهرداری بدون تغییری در ساعات کاری در حال فعالیت همه جانبه در شهر هستند.

داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در قم تأمین شدقائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم: ۱۶۴ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در قم مرخص شدندقائم مقام علوم پزشکی قم: ۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در قم مرخص شدند‌ / تلاش همه‌جانبه برای مهار و کنترل کرونا

وی با تأکید بر رصد شهر برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان بیان کرد: در صورت مشاهده هر گونه کاستی به شهرداری اعلام کرده تا نیروهای شهرداری برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار قم به موضوع تصویب بودجه سال ۹۹ شهرداری و سازمان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: جذب بودجه‌ای بالغ‌بر بیش از ۳ هزار میلیارد تومان یعنی تلاش و کوشش شبانه‌روزی در شهرداری قم که نباید نادیده گرفته شود.

وی به ارائه گزارشی از مشکلات شهرداری در چند هفته گذشته برای تحقق بودجه پرداخت و گفت: برای ایجاد توسعه و نشاط در شهر و جذب هر ریال از بودجه شهرداری، تلاشی شبانه‌روزی در شهرداری در جریان است.

شهردار قم با تأکید بر حفظ شأن قم در نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی شهر در شرایط بحران ایجادشده ادامه داد: اگر بخواهد کاری در شهر انجام شود باید با وحدت کلمه و انسجام و همکاری انجام شود وگرنه نمی‌توانیم با همین بودجه هم کاری را به ثمر برسانیم.

وی شهرداری قم را نیازمند اعتماد دانست و بیان کرد: ما امروز نیازمند اعتماد شورا به تصمیمات شهردار بوده تا بتوانیم شرایط سخت کنونی را پشت سر گذاشته و این امر تنها با وحدت بین شهرداری و شورا محقق خواهد شد.