۱۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم اختصاص یافت
۱۰۰ میلیارد تومان برای افتتاح بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم اختصاص یافت

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی ابرازه امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز کامل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و اظهار […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی ابرازه امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز کامل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و اظهار داشت: به‌منظور ورود این بیمارستان به مدار درمان استان، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با استاندار قم در حال رایزنی هستند.

به گفته قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم مقررشده برای راه‌اندازی فوری بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) گروهی به‌صورت شبانه‌روزی وارد عمل شوند.

وی از اختصاص اعتباری برای تأمین نیازهای بهداشتی و اقلام حفاظت فردی برای کادر درمانی و پزشکان خبر داد و افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر فراهم کردن نیازهای حفاظتی فردی برای کادر درمان استان هستند.

ابرازه از روند کاهشی مراجعه بیماران به درمانگاه‌ها خبر داد و عنوان کرد: تا دیشب ۹۰۰ نفر بستری داشتیم که روند ثابت بودن و کاهشی دارد که به نظر می‌رسد آموزش‌ها و مراعات مردم تأثیرگذار بوده است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: مراجعه به درمانگاه‌ها کمتر شده اما به نظر می‌رسد حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر آمار ناقلین بیماری کرونا باشد که در حال آماده‌باش هستیم.

حذف میکروب‌ها از تخت‌های بیمارستانی با روبالشی و ملحفه آنتی‌باکتریال ایرانی۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم اختصاص پیدا کردهشدار جدی روسای بیمارستان‌های شیراز به مسئولان؛ باید کرونا را جدی گرفت

وی با بیان اینکه تعداد مریض‌های بدحال ثابت باقی‌مانده که کمی نگران‌کننده است، در خصوص ماسک‌های n95 هم گفت: در این رابطه سطح‌بندی صورت گرفته و اعلام کرده‌ایم که چه کسانی از این ماسک‌ها باید بیشتر استفاده کنند.

ابرازه با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی در استان ابراز کرد: ده روزی هست که طرحی موازی با طرح بسیج ملی در سطح استان و در مراکز بهداشتی انجام می‌شده که به نظر می‌رسد به همین دلیل سطح بیماران کمتر شده است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم پیرامون تأمین اقلام بهداشتی و ماسک موردنیاز کادر درمانی نیز اظهار داشت: با چند واحد تولیدی در شهرک شکوهیه رایزنی کرده‌ایم تا برای مصرف بیمارستان‌ها ماسک N95 تولید شود.