قابلیت‌های صنایع شیمیایی قم برای تولید مواد ضدعفونی استفاده می شود
قابلیت‌های صنایع شیمیایی قم برای تولید مواد ضدعفونی استفاده می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعتگران در تعدادی از کارخانه‌های تولیدکننده مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی استان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در زمینه تولید انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنعتگران در تعدادی از کارخانه‌های تولیدکننده مواد شیمیایی، آرایشی و بهداشتی استان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در زمینه تولید انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا فعال شده‌اند.

سیجانی افزود: بخش خصوصی در این زمینه همکاری خوبی با دستگاه‌های اجرایی استان دارد و بسیاری از این شرکت‌ها به‌صورت داوطلبانه خطوط تولید خود را تغییر داده‌اند تا مایحتاج مردم در زمینه دسترسی به انواع مواد ضدعفونی و بهداشتی را فراهم کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: محصولات تولید شده توسط این واحد‌های صنعتی که بیشتر در زمینه مواد ضدعفونی دست و سطوح است، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قم قرار می‌گیرد و آنان نیز به صلاحدید خودشان میان داروخانه‌های استان و سایر مراکز موردنظر توزیع می‌کنند تا به‌سرعت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

او بیان کرد: تمام مراحل تولید محصولات این واحد‌های صنعتی توسط کارشناسان بهداشت و استاندارد، مورد ارزیابی و نظارت قرار دارد تا مواد ضدعفونی و بهداشتی باکیفیت در اختیار همشهریان گرامی قرار گیرد.

سیجانی گفت: هماهنگی‌های لازم برای تأمین مواد اولیه موردنیاز این واحد‌های صنعتی به‌خصوص در زمینه الکل انجام شده و امیدواریم سطح تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در قم، روز به روز بیشتر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: استقرار صنایع آرایشی و بهداشتی در شهرک‌های صنعتی قم به‌خصوص شهرک صنعتی شکوهیه، موقعیت خوبی را برای تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در استان فراهم آورده است که باید از این امکان برای تولید هرچه بیشتر مواد ضدعفونی و بهداشتی موردنیاز مردم استفاده کرد.

گفتنی است که حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲ هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.