رونمایی از ربات پرستار برای کمک به درمان بیماران کرونا در یزد
رونمایی از ربات پرستار برای کمک به درمان بیماران کرونا در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حمیدرضا قمی، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: طرح ربات پرستار با قابلیت خدمات توزیع دارو، ضد عفونی و اطلاع رسانی به بیمار در شورای اسلامی شهر یزد رونمایی شد. او افزود: این ربات توسط تیم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حمیدرضا قمی، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: رونمایی از ربات پرستار برای کمک به درمان بیماران کرونا در یزدطرح ربات پرستار با قابلیت خدمات توزیع دارو، ضد عفونی و اطلاع رسانی به بیمار در شورای اسلامی شهر یزد رونمایی شد.

او افزود: این ربات توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه یزد ساخته شده و در جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، شهردار، و مدیران شهرداری رونمایی شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این تیم تحقیقاتی با ترکیبی از رشته‌های کامپیوتر، مکانیک و برق موفق به ساخت ربات پرستار با قابلیت کار در فضای بیمارستانی و مراکز خدماتی را داراست و برای هر بخش با نرم افزار مجزا و تجهیز بر حسب سفارش قابل استفاده است.

حمیدرضا قمی، اظهار داشت: این ربات با دوربین و نرم افزار متصل به شبکه کنترل قادر است ضمن انتقال دارو به تخت بیمار، نکته‌های پزشک را از طریق مانیتور به بیمار انتقال دهد.

قمی بیان کرد: این ربات بهترین وسیله برای محیط‌های ایزوله است تا در کنار کادر درمان خدمات مناسب تری به بیماران ارائه دهد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند خاطر نشان کرد: طی یک ماه دو دستگاه از این ربات ساخته و برای ضدعفونی محیط و اطلاع رسانی به بیمار در بدو ورود به مرکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.