ضرورت راه اندازی نقاهتگاه برای بهبودیافتگان کرونایی در ساوه
ضرورت راه اندازی نقاهتگاه برای بهبودیافتگان کرونایی در ساوه

سیدمحمد جمالیان عصر امروز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه در نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان ساوه در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار کرد: شهرستان ساوه به دلیل مجاورت با تهران و قم از آمار قابل توجهی در خصوص آمار مبتلایان برخوردار است. وی بیان کرد: در حال حاضر بیشتر نگاهها به کانون […]

سیدمحمد جمالیان عصر امروز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه در نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان ساوه در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان اظهار کرد: شهرستان ساوه به دلیل مجاورت با تهران و قم از آمار قابل توجهی در خصوص آمار مبتلایان برخوردار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیشتر نگاهها به کانون شیوع این بیماری در شهرستان قم است که در مجاورت ساوه قرار دارد اما هم اکنون بیشترین تهدیدی که برای ساوه وجود دارد مجاورت با پایتخت کشور و آمار بالای شیوع در تهران است.

جمالیان با اشاره به ظرفیت محدود ساوه در پذیرش و درمان مبتلایان به کرونا گفت: هم اکنون دو مرکز درمانی شهید چمران و شهید مدرس ساوه ساوه درگیر کار درمانی هستند که به نظر می‌رسد با تشدید این بیماری و افزایش آمار مراجعین، ظرفیت درمانی این دو مرکز تکمیل شود.

وی خواستار تجهیز یک سالن ورزشی یا یک مرکز سرپوشیده مناسب دیگر با ۱۵۰ تخت بستری  برای انتقال بیمارانی که نیازی به مراقبت خاص و ایزوله ندارند، شد و افزود: قرنطینه بهبودیافتگان نسبی در فضای غیربیمارستانی با تاسیس نقاهتگاه موجب آزادسازی ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش بیماران جدید خواهد شد.

وی به دغدغه رفت و آمد کارگرانی که از تهران و قم در حال تردد به ساوه هستند اشاره کرد و افزود: کارفرمایان ملزم به جلوگیری از رفت و آمد شوند.

رئیس علوم پزشکی اراک در ادامه به آخرین وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: تعداد مبتلایان در ساوه و زرندیه ۵۵ نفر، اراک ۴۶ نفر، دلیجان ٢۴ نفر، محلات ١۴ نفر، خمین ١۲ نفر، فراهان ٨ نفر، تفرش ٧ نفر، آشتیان ۵ نفر، کمیجان ۴ نفر، شازند ۴ نفر و خنداب یک نفر  است و آمار فوتی‌های این بیماری تاکنون به ١۳ نفر رسیده و ۲۱ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام