ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه باغداری و کشاورزی از عوامل مهم در کاهش آلودگی هواست
ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه باغداری و کشاورزی از عوامل مهم در کاهش آلودگی هواست

بهرام سرمست امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری و آئین نمادین کاشت نهال در قم با قدردانی از تلاش‌های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد: روز درختکاری فرصتی مهم در غرس درخت و نهال به عنوان فرهنگی ایرانی و مورد تاکید در آموزه‌های دینی است. استاندار قم افزود: ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه باغداری و […]

بهرام سرمست امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری و آئین نمادین کاشت نهال در قم با قدردانی از تلاش‌های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد: روز درختکاری فرصتی مهم در غرس درخت و نهال به عنوان فرهنگی ایرانی و مورد تاکید در آموزه‌های دینی است.
استاندار قم افزود: ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه باغداری و کشاورزی در جامعه از عوامل مهم در کاهش آلودگی هواست.
وی بیان کرد: اگر بتوان فرهنگ درختکاری را در جامعه جاری کرد در حفظ محیط زیست و ایجاد هوای پاک، به ثمرات خوبی دست پیدا می کنیم.
سرمست اظهار کرد: ارتقای سطح آگاهی شهروندان در صیانت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا موثر است و باید در این زمینه جریان سازی کرد.
وی خاطرنشان گفت: کاشت درختان مثمر به ترویج باغداری و کشاورزی نیز کمک می‌کند و شهروندان حتی با نگهداری گل و کاشت نهال در خانه‌هایشان می‌توانند مشارکت خوبی در این فرهنگ داشته باشند.
استاندار قم عنوان کرد: قم دارای اقلیمی چهارفصل و کویری است و باید از الگوی کشت مناسبی در درختکاری و کاشت گیاهان تبعیت کرد و فضای سبز را گسترش داد.
وی بیان کرد: همه باید در جنگل‌کاری، آبخوان‌داری و آبخیزداری و ترویج کشاورزی گام بردارند و روز درختکاری حرکتی نمادین برای رونق بخشیدن به این فرهنگ است.
انتهای پیام