دستورالعمل حمایت تغذیه‌ای از بیماران کرونا تدوین شد
دستورالعمل حمایت تغذیه‌ای از بیماران کرونا تدوین شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی انستیتو تغذیه و صنایع غذایی، جلال الدین میرزای رزاز با بیان این مطلب افزود: از آنجا که در موج اول انتشار بیماری ناشی از ویروس کرونا آمار بیماران بستری […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی انستیتو تغذیه و صنایع غذایی، جلال الدین میرزای رزاز با بیان این مطلب افزود: از آنجا که در موج اول انتشار بیماری ناشی از ویروس کرونا آمار بیماران بستری در کشور به سرعت رو به فزونی گذاشت، تدوین دستورالعمل حمایت‌های تغذیه‌ای در بیماران بستری در اولویت قرار داده شد. متاسفانه تعداد زیادی از بیماران بستری در مقاطع مختلف درمان نیاز به انتقال به بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) و لوله گذاری پیدا می‌کنند و در طول اقامت بیمار در بیمارستان به خصوص در ICU نیاز به حمایت‌های تغذیه‌ای دارند. تا بیمار دچار سوء تغذیه نشده و بتواند با افزایش کارآیی قدرت سیستم ایمنی با بیماری مقابله کند.

وی گفت: مجموعه این فعالیت‌ها در کنار هم باعث کوتاهتر شدن مدت زمان اقامت و بستری به بیمارستان، افزایش کارآیی درمان رایج و ترخیص زودتر بیماران و امکان استفاده از خدمات درمانی کشور برای سایر بیماران مبتلا را فراهم می‌سازد.

میرزای رزاز افزود: لذا با توجه به اینکه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور پایگاه و همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه کشور‌های EMRO است بلافاصله این دستورالعمل به زبان انگلیسی ترجمه شد و با تماس با نمایندگان سازمان جهانی بهداشت و نماینده منطقه‌ای EMRO مقرر شد این دستورالعمل برای استفاده تمام بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دو کارگروه دیگر در حوزه پیشگیری و بازتوانی دوران پس از ابتلا به کرونا نیز به صورت فشرده مشغول تدوین دستورالعمل‌های لازم است که طی یکی دو روز آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از ایرنا، تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

به گفته علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.