مراجعه‌کنندگان از شهرهای آلوده به کرونا شناسایی می‌شوند
مراجعه‌کنندگان از شهرهای آلوده به کرونا شناسایی می‌شوند

حسین رحمانی‌هزاررود در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان سلطانیه گزارش نشده است، اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع این ویروس، همه اماکن عمومی، مدارس و ادارات شهرستان ضدعفونی شده است. وی تاکید کرد: تدابیر مورد نیاز بهداشتی در شهرستان اتخاذ شده و همه پروتکل‌های […]

حسین رحمانی‌هزاررود در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان سلطانیه گزارش نشده است، اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع این ویروس، همه اماکن عمومی، مدارس و ادارات شهرستان ضدعفونی شده است.

وی تاکید کرد: تدابیر مورد نیاز بهداشتی در شهرستان اتخاذ شده و همه پروتکل‌های تعریف شده برای مبارزه با ویروس کرونا با دقت در شهرستان اجرا شده و همچنان در دست اجرا است.

رحمانی‌هزاررود با تاکید بر این‌که مردم می‌توانند با رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا از شیوع این بیماری جلوگیری کنند، افزود: برای شکست دادن کرونا همه ما محکوم به رعایت نکات بهداشتی هستیم.

وی با اشاره به این‌که همه آموزش‌های لازم به مسئولان و افراد صاحب نقش در شهرستان داده شده است، بیان کرد: اکیپ‌هایی نیز برای انتقال نکات لازم به اهالی روستاهای شهرستان اعزام شده‌اند.

فرماندار شهرستان سلطانیه افزود: حفظ سلامت شهروندان خط قرمز ما بوده و با متخلفان این حوزه به ویژه شایعه‌کنندگان و محتکران برخورد می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در خصوص مسافران ورودی به شهرستان سلطانیه اگر لازم باشد همه اماکن گردشگری را پلمب و از ورود گردشگران داخلی و خارجی جلوگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت عزم همگانی برای پیشگیری از کرونا، تصریح کرد: جلسات ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان سلطانیه همه روزه و به صورت مستند برای پایش اوضاع و بررسی آخرین راهکارها برگزار می‌شود.

رحمانی‌هزاررود با تاکید بر این‌که فضای مجازی به دقت مورد رصد قرار دارد و با شایعه‌پراکنان به طور جدی برخورد خواهد شد، گفت: مردم به شایعات در فضای مجازی که اغلب توسط افراد غیرکارشناس و غیرمسئول منتشر می‌شود توجه نکنند، بلکه موثق‌ترین‌ منابع در این زمینه صدا و سیما، شبکه بهداشت و ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان سلطانیه است.

فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به در پیش رو بودن عید و افزایش تب خرید در روزهای پایانی سال، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود حتی‌الامکان از حضور در اماکن عمومی پرهیز و امورات خرید را به یک نفر از اعضای خانواده محول کنند تا با رعایت نکات بهداشتی لازم، این کارها توسط نماینده خانواده انجام شود.

وی با بیان این‌که مراجعینی که از شهرستان سلطانیه به استان قم عزیمت کرده بودند بلافاصله حین بازگشت به شهرستان شناسایی تحت معالجه پزشکان شهرستان و در قرنطینه قرار گرفتند، افزود: این افراد تا به امروز پس از گذشت ۱۲ روز کاملا سالم بوده و هیچ نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا ندارند.

رحمانی با بیان این‌که کوچک‌ترین تحرک در زمینه‌های مربوط به سلامت و بهداشت مردم این شهرستان زیر ذره‌بین بوده و به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد، افزود: فرهنگ بالای مردم استان زنجان و به خصوص شهرستان سلطانیه تاکنون باعث شده تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشود.

وی با بیان این‌که فرهنگ بالای مردم و همراهی آنان با مسئولان بزرگ‌ترین سرمایه مبارزه با ویروس کرونا است، اظهار کرد: بهترین کار برای مبارزه با این ویروس، قرنطینه خانگی است و قطعا مردم فهیم شهرستان در این راستا همچون گذشته همکاری لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام