آماده‌سازی دو تا پنج هزار تخت بیمارستانی در تهران توسط سپاه
آماده‌سازی دو تا پنج هزار تخت بیمارستانی در تهران توسط سپاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص تشکیل قرارگاه ویژه سپاه پاسداران برای مقابله با ویروس کرونا با سردار سرتیپ دکتر احمد عبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد. سردار […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص تشکیل قرارگاه ویژه سپاه پاسداران برای مقابله با ویروس کرونا با سردار سرتیپ دکتر احمد عبداللهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سردار سرتیپ احمد عبداللهی در آغاز با بیان اینکه از همان روز‌های ابتدای شیوع کرونا در کشور و حتی قبل از آن، در سپاه پاسداران تمهیدات و پیش بینی‌های لازم را برای پیشگیری از بیماری در دستور کار خود قرار داده بودیم، گفت: این کار را با تنظیم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های پیشگیرانه و همچنین آموزش‌های مورد نیاز به مجموعه‌های داخلی و خارجی و از طریق بسیج برای عموم مردم انجام داده بودیم.

وی افزود: پس از آنکه ویروس کرونا به صورت رسمی در کشور اعلام شد، به مدد و کمک همکاران در وزارت بهداشت شتافتیم و به ویژه در استان‌های قم و گیلان کمک‌ها و خدمات ویژه‌ای را ارائه دادیم. سردار سلامی فرمانده کل سپاه در دیداری که با دکتر نمکی وزیر بهداشت داشت، از اعلام آمادگی بخش بهداشت و درمان سپاه پاسداران برای کمک به مردم عزیز کشور خبر داد.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نامه رسمی این معاونت به وزارت بهداشت برای کمک رسانی به این وزارت خانه جهت مقابله با ویروس کرونا گفت و اظهار کرد: سپاه پاسداران برای اینکه بتواند نیاز‌های وزارت را در راه کمک به هموطنان عزیز عملیاتی و اجرایی کند، قرارگاه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را تشکیل داد. این قرارگاه شنبه شب تا ساعت ۱۰ شب جلسه برگزار کرد تا تصمیمات مهم و لازم را برای مقابله با این بیماری به منظور آسایش خیال هموطنان عزیز اتخاذ کند و در این راستا تقسیم وظایف و تعیین نقش هر بخشی از مجموعه صورت گرفت.

سرتیپ عبداللهی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در معاونت بهداشت سپاه گفت: بین دو تا پنج هزار تخت بیمارستانی در شهر تهران برای نیاز‌های احتمالی پیش بینی کرده ایم که البته در حال حاضر شرایط بیمارستانی مساعد است و نیازی به این برنامه ریزی‌ها وجود ندارد، اما به هر حال پیش بینی‌های خاص صورت گرفت تا اگر بیماری حالت تهاجمی پیدا کرد و تعداد افراد مبتلا بیشتر شد، آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین یک سامانه بیمارستان سیار را در قم مستقر کرده ایم که به مدد همکاران در دانشگاه علوم پزشکی قم شتافته ایم و به آن‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران کمک می‌کنیم. در شهر رشت نیز سامانه مشابهی مستقر کرده ایم. بیمارستان قم استعداد ۱۰۰ تخت بیمارستانی و بیمارستان رشت نیز تقریبا به همین تعداد تخت بیمارستانی دارند، زیرا این دو شهر بیشترین تعداد بیماران را نسبت به جمعیتشان دارند.