هدف ستاد مبارزه با کرونا در قم، ایجاد آرامش در مردم است / جهادگران در انتظار گوشه چشمی از مسئولان
هدف ستاد مبارزه با کرونا در قم، ایجاد آرامش در مردم است / جهادگران در انتظار گوشه چشمی از مسئولان

رحمانی، دبیر ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا در قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: اولویت ما ایجاد آرامش وآگاهی در این میان مردم است که در این زمینه تعدادی از اعضای این ستاد به ساخت محتوا‌های علمی و تبدیل آن به پوستر پرداخته اند تا با توزیع این اطلاعات در بین شهروندان […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

رحمانی، دبیر ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا در قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: اولویت ما ایجاد آرامش وآگاهی در این میان مردم است که در این زمینه تعدادی از اعضای این ستاد به ساخت محتوا‌های علمی و تبدیل آن به پوستر پرداخته اند تا با توزیع این اطلاعات در بین شهروندان هم از استرس آن‌ها کم کرده و هم به اطلاعات آن‌ها اضافه کنیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: اپلیکیشنی توسط دانشگاه طراحی شده که در این فضا اطلاعات را بارگذاری و در اختیار دیگر دانشجویان قرار می‌دهیم. همچنین این مطالب را به دیگر ستاد‌ها در تمامی استان‌ها ارسال می‌کنیم تا آن‌ها هم ازاین دانستنی‌ها بهره ببرند و به کمک یکدیگر از پس این مشکل بربیاییم.

این فعال دانشجویی ابراز کرد: در زمینه تزریق آرامش به جامعه دانشجویان این گروه کار‌های رسانه‌ای تولید کرده اند و از فردا ۱۳ اسفند گروه رسانه‌ای حرفه‌ای ما شروع به کار خواهد کرد. تعدادی از نیرو‌های متخصص پرستاری و پزشکی این ستاد در مساجد به آموزش مسائل بهداشتی و حفظ آرامش و کنترل استرس پرداختند.

وی که یکی از جهادگران دانشجویی استان قم است تصریح کرد: تولید ماسک و محلول ضدعفونی کننده را در دست داریم. مجوز‌های بهداشتی را اخذ کردیم و در انتظار گرفتن مجوز تولید آن ازمعاونت غذا دارو وزارت بهداشت هستیم که در صورت قبول این طرح قرار بر این است که خیرین مبالغی را برای تولید آن بر عهده بگیرند. چرخه تولید ماسک و مایع ضدعفونی کننده تا فردا راه می‌افتد و با طی مراحل ذکر شده می‌توانیم حدود ۱۵۰۰ مایع ضدعفونی کننده و ۲۰۰۰ ماسک تولید کنیم و به طور رایگان در اختیار آنان قرار بدهیم.

رحمانی تاکید کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، نیاز نیرو‌های جهادی به اهتمام مسئولین استان است. چه نمایندگان مجلس و چه مسئولین استانی باید نیروی خود را در حمایت بیشتر از قشر دانشجویان جهادی بگذارند. هر کشوری که به فکر مردم ما باشد با وکنش بدی از جانب جهادگران مواجه نمی‌شود، اما دلخوری ما در این است که با تخصیص بودجه و حمایت دولت با تکیه بر نیروی داخلی جوان و متخصص می‌توان از پس مشکلات برآمد.
این فعال دانشجویی در پایان گفت: اگر کشور نیازمند دست‌های پرتوان نیروی داخلی باشد بهتر است تا چشم امید به دیگر کشور‌ها داشته باشد. حتی شرکت‌های دانش بنیان داخلی کیت‌هایی که اکثر کشور‌های جهان توان دستیابی به آن را ندارند تولید کرده اند پس این نشان از خودکفایی ما در علم اندوزی است که با گوشه چشمی از مسئولین قوت می‌گیرد.