استاندار قم: برنامه‌ریزی برای استقرار بیمارستان‌های سیار در قم انجام شده است
استاندار قم: برنامه‌ریزی برای استقرار بیمارستان‌های سیار در قم انجام شده است

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: رایزنی‌ها و اقدام‌های صورت گرفته برای استقرار بیمارستان‌های سیار توسط نیروی‌های مسلح در قم انجام شده است. وی افزود: باید هماهنگی‌های لازم […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: رایزنی‌ها و اقدام‌های صورت گرفته برای استقرار بیمارستان‌های سیار توسط نیروی‌های مسلح در قم انجام شده است.

وی افزود: باید هماهنگی‌های لازم برای فراهم نمودن فضای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در اماکن فرهنگی، آموزشی و ورزشی استان نیز صورت پذیرد.

استاندار قم با تأکید بر اعمال محدودیت در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، ادامه داد: باید ضدعفونی معابر، مکان‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی، در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

ضدعفونی شبانه سطح شهر ارومیه توسط شهرداری، سپاه و ارتش به روایت تصویرتهران| آیت‌الله ری‌شهری: مردم در مقابله با بیماری کرونا تذکرات پزشکی را جدی بگیرندحکم قاضی در حمایت از بیماران کرونا / محکومیت یک متهم به تهیه ماسک و پدالکلی

سرمست با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، حمل و نقل عمومی در سطح شهر قم، محدود و ضدعفونی می‌شود.

وی تمرکز زدایی از مراکز درمانی و داروخانه‌ها در راستای کاهش امکان ابتلا به بیماری کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: در این راستا باید تعداد درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی افزایش یابد.

استاندار قم عنوان کرد: در جهت ابلاغ و اعمال دستورالعمل سبک سازی ادارات و یا شیفت‌بندی کارمندان با رعایت استمرار خدمت رسانی به مردم نیز اقداماتی انجام شد.

سرمست استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خیریه و خصوصی برای بستری بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را خواستار و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز به‌کارگیری این بیمارستان‌ها و همچنین تامین نیروی انسانی موردنیاز اعم از کادر پزشکی، پرستاری و غیرپزشکی را انجام دهد.