تشکیل قرارگاه زیستی در نیروی زمینی سپاه/ استقرار یگان‌های رفع آلودگی نزسا در مناطق آلوده به کرونا
تشکیل قرارگاه زیستی در نیروی زمینی سپاه/ استقرار یگان‌های رفع آلودگی نزسا در مناطق آلوده به کرونا

– اخبار سیاسی – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت و گویی از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه های ده گانه […]

– اخبار سیاسی –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت و گویی از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه های ده گانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده باش کامل هستند.

پیش‌بینی ایجاد ۵ هزار تخت بیمارستانی در تهران توسط سپاه برای مقابله با کرونا

سردار پاکپور با تشریح اقدامات نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: در روزهای اخیر برای استقرار گردان های جنگ نوین اعم از گروه جنگ نوین ۲۴ بعثت، تیپ نیروهای ویژه صابرین و تیپ میرزا کوچک خان برای استقرار در نواحی که ویروس کرونا شیوع یافته است، دستورات لازم صادر شده  و یگان های مذکور در مناطق مورد نظر مستقر شده‌اند.

وی افزود: همچنین کارشناسان و متخصصین میکروبیولوژی و ویروس شناسی نیروی زمینی سپاه با ابلاغ ماموریت در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شده اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تصریح کرد: برگزاری جلسات با سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی برای استفاده از سیستم‌های مه پاش و ماشین‌های “دی اس ام” به منظور انجام اقدامات ضد عفونی در مناطق آلوده به ویروس، هماهنگی یگان های رزمی برای مقابله با ویروس کرونا ، هماهنگی خرید اقلام و لوازم مورد نیاز جهت ضد عفونی ، پیگیری تامین و تهیه مواد رفع آلودگی و پاکسازی و … از جمله اقدامات مهم نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی افزود: از روز ۷ اسفند  یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه در قم مستقر شده‌اند  و مشغول ضد عفونی مناطق و معابر شهر قم هستند. تیپ ویژه صابرین و تیپ ۲۰ رمضان و تیپ میرزا کوچک خان و  تیپ انصار الرسول نیروی زمینی سپاه نیز مشغول گندزدایی محیط های آلوده شهری در استان‌های گیلان، کرمانشاه و قم و تهران هستند.       

سردار پاکپور با بیان اینکه توانمندی‌های تخصصی و فوق تخصصی بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه شامل بیمارستان‌های ثابت ، سیار و تیم‌های واکنش سریع بهداشتی به طور کامل در آماده باش هستند و به درخواست وزارت بهداشت و درمان یک سامانه بیمارستانی سیار با استعداد ۱۰۰ تخت بستری مجهز به قم اعزام  و مستقر شد، گفت: همچنین یک واحد سی تی اسکن سیار این نیرو نیز در بیمارستان شهدای یافت آباد تهران مستقر شده و  اقدامات تشخیصی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را انجام می دهد.       

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم رعایت دقیق بهداشت در پادگان ها و محیط های عمومی عنوان داشت: گندزدایی روزانه اماکن عمومی و آسایشگاه ها و سالن های غذا خوری در پادگان ها و شناسایی و غربال گری در ورودی پادگان ها از دیگر اقدامات نیروی زمینی سپاه برای مقابله با کرونا ویروس می باشد. 

سردار پاکپور با تشریح اقدامات بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: ابلاغ آماده باش به کلیه بیمارستان‌های نیروی زمینی سپاه، پیگیری تامین اقلام حفاظتی و شوینده های الکلی، بررسی میدانی از بیمارستان شهدای یافت آباد برای راه اندازی سامانه سی تی اسکن، پیگیری تامین لباس محافظ، ماسک N95 و … برای بیمارستان های نیروی زمینی سپاه به منظور امداد رسانی به بیماران کرونایی  از جمله اقدامات این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا در حوزه بهداشت و درمان است. 

وی اضافه کرد: ارائه آموزش های حضوری و غیر حضوری برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس و تهیه بروشورهای آموزشی و توزیع در بین افراد مبتلا ، آماده سازی سامانه های سیار بهداشتی و درمانی برای انجام ماموریت احتمالی، آماده سازی ظرفیت ها و تجهیزات گندزدایی محیط های آلوده  برای مقابله با کرونا ویروس، هماهنگی معاونت بهداری با معاونت عملیات  ( واحد جنگ نوین) برای  مقابله با اپیدمی کرونا ویروس، بیماریابی فعال در مراکز تجمعی (درب ورودی پادگانها ،آسایشگاهها و…)، آماده سازی تیم ها و خودروهای واکنش سریع بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا،  گندزدایی روزانه اماکن عمومی و … از  دیگر اقدامات امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.   

سردار پاکپور در پایان سلامتی و شفای عاجل برای تمام هموطنان عزیز را که در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار بیماری گردیده اند را از درگاه خداوند مهربان مسئلت کرده و تاکید کرد: رزمندگان جان بر کف این نیرو تا پایان یافتن این شرایط همانند حوادث و اتفاقات گذشته در خدمت و در کنار هموطنان عزیز خواهند بود.