تعطیلی رسمی خط مسافربری زنجان به قم
تعطیلی رسمی خط مسافربری زنجان به قم

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اعلام تعطیلی جمعه‌بازار و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در این خصوص، متاسفانه برخی از کسبه در هفته گذشته اقدام به برپایی بساط فروش خود کرده بودند. وی با بیان اینکه قرار بر این شد که از کسبه‌ای که اقدام به برپایی بازار فروش کرده‌اند تعهد گرفته […]

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اعلام تعطیلی جمعه‌بازار و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در این خصوص، متاسفانه برخی از کسبه در هفته گذشته اقدام به برپایی بساط فروش خود کرده بودند.

وی با بیان اینکه قرار بر این شد که از کسبه‌ای که اقدام به برپایی بازار فروش کرده‌اند تعهد گرفته شود، افزود: متاسفانه مردم شهرستان زنجان از تعطیلی جمعه‌بازار استقبال نکردند و با وجود اعلام هشدارهای لازم از سوی رسانه‌ها، روز جمعه در بازار مذکور حضور داشتند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه از شهرداری درخواست شده که تحت هیچ عنوانی به کسبه برای حضور در جمعه‌بازار و دوشنبه‌بازار اجازه داده نشود، عنوان کرد: گفتنی است که با دستگاه قضایی نیز در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از برپایی مجدد بازارهای یاد شده جلوگیری شود.

عسگری در ادامه به تعطیلی رسمی خط مسافربری زنجان به قم اشاره کرد و افزود: خط مسافربری روزانه زنجان به قم با تاکید ویژه بر عدم برقراری خط مسافربری مذکور تعطیل شد، اما متاسفانه برخی از ساکنان قم به صورت غیررسمی نسبت به سفر به استان زنجان اقدام کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه مسافران قم به زنجان با خودروهای شخصی و خودروهای عبوری وارد استان شده‌‎اند، گفت: زنجانی‌های ساکن قم مجدد به استان برگشته و در برخی از روستاهای زنجان از جمله روستاهای بخش زنجان‌رود ساکن شده‌اند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه با دهیاری‌ها، شوراها، خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در روستاها هماهنگی‌های لازم انجام شده است، عنوان کرد: با خانوارهای زنجانی ساکن قم تماس گرفته شده و از آن‌ها درخواست کرده‌ایم به سایر نقاط استان زنجان سفر نکنند.

عسگری با بیان اینکه برخی از خانوارهای زنجانی ساکن قم به توصیه‌های گفته شده مبنی بر مهاجرت نکردن به استان زنجان عمل کرده‌اند، تصریح کرد: این خانوارهای زنجانی ساکن قم برنامه سفر خود به استان را لغو کرده‌اند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه مسافران آمده از قم همکاری‌های خوبی را در خصوص قرنطینه و دید و بازدید نکردن از اهالی روستاها داشته‌اند، ابراز کرد: مراکز بهداشتی درمانی این افراد را تحت کنترل خود قرار داده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از خانوارهای زنجانی نیز به توصیه‌های انجام شده مبنی بر مهاجرت نکردن به زنجان اعتنا نکرده‌اند و وارد استان شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این افراد درخواست شده که به مدت دو هفته خود را در خانه به صورت خانگی قرنطینه نگه دارند.

وی با بیان اینکه استان زنجان از نظر وجود بیماری ویروسی کرونا در وضعیتی سفید و سالم به سر می‌برد، خاطرنشان‌ کرد: امید است که هرچه زودتر این شرایط سخت برای همه مردم و مسئولان به پایان برسد.

انتهای پیام