بهرام سرمست در پایان جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت افزود: در شرایط کنونی با اوج گیری و رشد بستری شدن شهروندان مواجه هستیم و در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن‌ابیطالب(ع) و امام‌رضا(ع) با تکمیل ظرفیت مواجه هستیم، از این رو نیازمند پیگیری بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر هستیم تا در مدار […]

بهرام سرمست در پایان جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت افزود: در شرایط کنونی با اوج گیری و رشد بستری شدن شهروندان مواجه هستیم و در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن‌ابیطالب(ع) و امام‌رضا(ع) با تکمیل ظرفیت مواجه هستیم، از این رو نیازمند پیگیری بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر هستیم تا در مدار پذیرش بیماران قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در زمینه توزیع بسته‌های بهداشتی پیگیری‌های لازم صورت گرفته است، گفت: نیروهای بسیج و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر با اخلاص پای کار آمدند تا جلوی گسترش این ویروس گرفته شود.
سرمست تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و حوزوی تعطیل هستند تا بتوانیم بر گسترش این ویروس فائق بیائیم.
رئیس‌شورای تامین استان قم افزود: پیش‌بینی شده است، با جلب امکانات ملی و نیروهای مسلح، بیمارستان سیار را برای پذیرش آماده کنیم؛ چون این روند در حال صعود است؛ مگر اینکه مردم رعایت کنند و بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی، تاکنون ده‌ها تن از افراد مشکوک یا آلوده به کرونا درمان و ترخیص و همچنین ۲۰ تن نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در این استان از دست داده‌اند.
تاکنون بیش از ۵۰ مبتلا به کرونا در قم درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۳۰ هزار نفر از سی بهمن تاکنون به مراکز درمانی قم مراجعه و ۵۸۰ بیمار بستری شده‌اند.
مردم قم در منازل خود بمانند
قائم‌ مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از مردم خواهش می‌کنم که در منازل  خود بمانند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی ابرازه‌، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا ساعت ۸ صبح دیروز دهم اسفندماه ۶۵۲ نفر در چهار بیمارستان کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی ابن ابیطالب(ع) بستری شدند.
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر جدی گرفتن قرنطینه خانگی همشهریان گفت: از مرم خواهش می‌کنم که در منازل بمانند و متأسفانه مردم هنوز این موضوع را جدی نمی‌گیرند.  وی ادامه داد: هر چه تخت اضافه می‌کنیم و دارو و وسایل محافظتی توزیع می‌کنیم، باز هم شاهد هستیم که مردم در خیابان‌ها حضور دارند.
ابرازه خاطرنشان کرد: کمبود تخت در استان داریم و طبق پروتکل WHO و متخصصان تنها راهی که باید به آن توجه شود قرنطینه خانگی است و مردم باید در خانه بمانند.