به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در جمع خبرنگاران از ابتلای ۱۲ نفر به کرونا در این استان خبر داد و گفت: این افراد تحت درمان هستند، تعدادی بهبود یافته اند و متأسفانه ۲ نفر جان خود را از دست […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در جمع خبرنگاران از ابتلای ۱۲ نفر به کرونا در این استان خبر داد و گفت: این افراد تحت درمان هستند، تعدادی بهبود یافته اند و متأسفانه ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

کریم بیان کرد: آمادگی لازم برای مقابله با ویروس کرونا را داریم، در کنار آن آموزش‌های لازم را به پرسنل داده ایم تا بتوان کامل این بیماری را بشناسند و اقداماتی در محیط خود انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: همچنین ۶ مورد مرگ مشکوک در استان البرز رخ داده که در حال بررسی علت این تعداد مرگ و میر انسانی هستیم.

وی گفت: اکنون ۱۲۰ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در البرز داریم که در حال بررسی تشخیص بیماری آنان هستیم.

کریم بیان کرد: بیماری کرونا از شهر کشور آغاز شد و به دیگر مناطق رسید که اکنون استان البرز وضعیت بهتری نسبت به قم، گیلان و تهران دارد.

وی افزود: البرز در میانه استان‌های پر خطر قرار دارد و این استان ترانزیت است که همیشه نگران فرود ویروس به استان هستیم، مشکلات خاص خودمان حاشیه نشینی، جمعیت بالا و تردد اتباع بیگانه و زندان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: کرونا در البرز هنوز اپیدمی سنگینی نیست، اما باید خود مراقبتی‌ها را بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: آموزش عمومی در زمینه پیشگیری و مهار ویروس کرونا را باید به حداکثر میسانیم، کمپین را فعال می‌کنیم تا کمک شود مردم آنگونه که باید از خود مراقبت کنند.

کریم به علائم کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: مهمترین نشانه کرونا تب است که بعد با سرفه و تنگی نفس همراه می‌شود، کسانی که این علائم را دارند بستری نمی‌شوند بلکه آموزش می‌دهیم در منزل ایزوله شوند و اگر مواردی نیاز به بستری بوددر بیمارستان بستری می‌کنیم.   وی اضافه کرد: امکانات و وسایل بهداشتی و درمانی به اندازه کافی در استان وجود دارد و جای نگرانی نیست، اما رعایت بهداشت فردی و عمومی توصیه اکید به مردم است، ضمن آنکه خودداری از حضور در مکان‌ها تجمعی و عمومی با مخاطراتی همراه است.