از ضدعفونی کردن مدارس ملایر تا قطع ملاقات زندانیان
از ضدعفونی کردن مدارس ملایر تا قطع ملاقات زندانیان

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به فعالیت شبانه روزی کمیته هماهنگی و پیشگیری از کروناویروس و راه های مقابله با آن در ملایر اشاره کرد و گفت: این کمیته در پی انتشار کروناویروس در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت برگزار و فعالیت خود را آغاز کرده است. دکتر […]

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به فعالیت شبانه روزی کمیته هماهنگی و پیشگیری از کروناویروس و راه های مقابله با آن در ملایر اشاره کرد و گفت: این کمیته در پی انتشار کروناویروس در کشورهای مختلف و اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت برگزار و فعالیت خود را آغاز کرده است.

دکتر محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این کمیته برنامه ریزی و تهمیدات لازم برای پیشگیری از ورود کروناویروس به شهرستان و راهکارهای مقابله با این ویروس بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه یکی از راه های پیشگیری، آموزش علمی و صحیح است تا از فاز A وارد فاز B نشویم، اظهار کرد: پیش بینی های لازم را اتخاذ کرده ایم و بیمارستان مهر را برای بستری کردن بیمارانی که علائم آلودگی با این ویروس را دارند، درنظر گرفته ایم.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: زدن ماسک و پوشیدن دستکش برای افراد عادی هیچ گونه ضرورتی ندارد و تنها رعایت فاصله، شستشوی مرتب دست ها، پرهیز از برگزاری مهمانی ها و مسافرت های غیرضروری و تقویت بدن با ویتامین c می تواند تاحدودی از ابتلا به کروناویروس جلوگیری کند.

مدارس ملایر ضدعفونی می شود

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با محوریت کنترل تهدیدات احتمالی کروناویروس برگزار شد، گفت: ضدعفونی کردن محیط های مدارس، کلاس ها، دستگیره ها و میز و نیمکت و آگاهی دادن به فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنها از شیوه های مراقبت از انتقال ویروس، نصب تراکت و پوستر با موضوعات پیشگیری در اسرع وقت مورد تأکید است.

هادی سلگی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به شیوع ویروس مرگبار و خطرناک کرونا، کارگاه آموزشی و پیشگیری از آنفلوآنزا و کروناویروس، با هدف آشنایی با نحوه پیشگیری از بیماری های تنفسی با مشارکت مدیران و رابطان سلامت مدارس ابتدایی و متوسطه اول در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت برگزار شد.

وی اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی در مدارس و در بین دانش آموزان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که توضیحات مربوط به آن از قبیل شستن مرتب دست ها، پیشگیری از روبوسی و کنترل عطسه، عدم تماس با حیوانات، عدم مصرف مواد غذایی خام و … در این کارگاه مطرح شد.

تا اطلاع ثانوی ملاقات خصوصی و حضوری با زندانیان قطع شد

رئیس زندان ملایر نیز گفت: با توجه به اینکه تمرکز مددجویان در چنین اماکنی مشکلات حادی به وجود می آورد بنابراین در راستای جلوگیری از ورود احتمالی کروناویروس به داخل زندان ملایر تمهیداتی اندیشده شده است.

محمد بیات افزود: در راستای رعایت حقوق شهروندی و حفظ سلامتی مددجویان و خانواده های آنها تا اطلاع ثانوی ملاقات خصوصی و حضوری با زندانیان قطع شد و تقاضا می شود حتی الامکان خانوادها از حضور در زندان برای ملاقات کابینی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: برای جبران موارد فوق با موافقت دستگاه قضایی و مسئولان زندان مقرر شد به زندانیانی که شرایط  استفاده از مرخصی دارند مرخصی طولانی مدت داده شود تا با کاهش جمعیت کیفری زندانیان خدمات بهداشتی بیشتری به مددجویان ارائه شود.

بیات خاطرنشان کرد: با موافقت مسئولان زندان مقرر شد علاوه بر ارائه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و سایر ملزومات بهداشتی، اقداماتی به منظور تشویق خانواده مددجویان که حتی الامکان از حضور در زندان برای ملاقات کابینی با مددجویان خودداری می کنند، صورت پذیرد و با بالا بردن ساعات استفاده مددجویان از تلفن و در صورت امکان بیشتر کردن تلفن های کابینی، موضوع فوق مدیریت شود.

هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر نیز در اطلاعیه ای تأکید کرد: کلیه نمایشگاه داران و واردکنندگان مصنوعات چوبی برای حفظ سلامتی شهروندان به ویژه کارگران، منبتکاران، افراد رنگ کار و رویه کوب تا اطلاع ثانوی از هر گونه خرید از استان قم پرهیز کرده همچنین رانندگان و مجموعه حمل و نقل صنایع چوب از بارگیری در استان نامبرده خودداری کنند.

انتهای پیام