نایب رئیس شورای ‌شهر قم: تمام اتوبوس‌ها روزانه ضدعفونی می‌شود / برگزاری هرگونه ‌اجتماعی محدود شود
نایب رئیس شورای ‌شهر قم: تمام اتوبوس‌ها روزانه ضدعفونی می‌شود / برگزاری هرگونه ‌اجتماعی محدود شود

– اخبار استانها – حسن بختیاری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات شهرداری قم در خصوص مقابله با کرونا اظهار داشت: شهرداری اقداماتی را در خصوص ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، آگاهی و اطلاع‌رسانی و آموزش نیروهای خدماتی حوزه جمع‌آوری زباله و آموزش رانندگان تاکسی را انجام داده است. وی […]

– اخبار استانها –

حسن بختیاری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات شهرداری قم در خصوص مقابله با کرونا اظهار داشت: شهرداری اقداماتی را در خصوص ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، آگاهی و اطلاع‌رسانی و آموزش نیروهای خدماتی حوزه جمع‌آوری زباله و آموزش رانندگان تاکسی را انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به مدیریت برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات در سطح شهر به صورت جدی و فوری تصمیم‌گیری شود، افزود: شهر قم به دلیل اینکه از گذشته به عنوان یک شهر فرهنگی مطرح بوده، فعالیت‌های اجتماعی در قالب‌های مختلف اعم از تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی وجود داشته است.

رئیس کمیته بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به اپیدمی و همه‌گیری شدن ویروس کرونا این فعالیت‌ها باید به صورت فوری تعطیل شود، تصریح کرد: تمام تجمعاتی که در آن مواجه افراد با یکدیگر به صورت مستقیم صورت می‌گیرد باید معلق شود تا بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

اردبیل|ورود مدعی‌العموم دستگاه قضایی در تخلفات مرتبط با کرونا/مدیران کم‌کار مجازات می‌شونداردبیل|ورود مدعی‌العموم دستگاه قضایی در تخلفات مرتبط با کرونا/مدیران کم‌کار مجازات می‌شوندربیعی مسئول سیاست‌گذاری اطلاع‌رسانی “کرونا” شدتقویت گمانه‌زنی‌ها درباره این که آمریکا منشاء ویروس کرونا است

وی با تأکید بر اینکه مدیریت فضای پیشگیری از انتقال ویروس، اعتبار و کارآمدی نظام را نشان می‌دهد، بیان کرد: هرگونه اقدامی که منجر به عدم موفقیت در مدیریت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شود به نوعی یک نقطه ضعف در مجموعه حاکمیت و نظام است.

بختیاری خواستار تعطیلی فوری و قرنطینه اماکن مذهبی به عنوان نقاط تجمع مردم شد و یادآور شد: باید هر چه سریع‌تر در خصوص تعطیلی اماکن مذهبی نظیر حرم مطهر حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران و امام‌زادگان و نماز جمعه تصمیم‌گیری شود تا بتوانیم این شرایط بحرانی را پشت سربگذاریم.

وی استفاده از روش‌های پیشگیرانه را تنها را کنترل وضعیت موجود دانست و تصریح کرد: باید کمک دولت در قالب ارائه امکانات بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده و وارد شدن دستگاه‌های دولتی و نیروهای نظامی نظیری سپاه و سایر بخش‌ها برای مدیریت،کنترل و ارائه اقلام بهداشتی به عنوان یک ضرورت و فوریت مدنظر قرار گیرد.

کارشناس ارشد محیط‌زیست و میکروبیولوژی خاطرنشان کرد: دولت باید با فوریت قم را که کانون اصلی ویروس کروناست مورد حمایت قرار دهد و اقدامات خود را در این شهر متمرکز کنند.