فرایند انتخابات در قم کلید خورد
فرایند انتخابات در قم کلید خورد

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم کلید خورد و امروز مردم قم پایتخت انقلاب پای صندوق های رفته اند  تا سه نماینده منتخب خود برای مجلس شورای اسلامی و یک نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند. در این دوره از انتخابات مجلس […]

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه قم کلید خورد و امروز مردم قم پایتخت انقلاب پای صندوق های رفته اند  تا سه نماینده منتخب خود برای مجلس شورای اسلامی و یک نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری را انتخاب کنند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۳ نفر داوطلب هستند و تعداد داوطلبان در انتخابات میان دوره ای مجلس نیز دو نفر است. دریافت آرا مردم استان قم در ۶۶۹ شعبه اخذ رأی انجام می شود و از این تعداد ۸۳ شعبه سیار و ۵۸۶ شعبه ثابت هستند و همچنین ۲۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

در این دوره از انتخابات ۸۲۶ هزار و ۵۸۷ نفر در استان واجد شریط رأی دادن بوده که از این تعداد، ۴۱۷ هزار و ۹۶۷ مرد و ۴۰۸ هزار و ۶۲۰ نفر زن هستند.

گفتنی است تعداد رأی اولی‌های استان قم در این دوره از انتخابات ۴۲ هزار و ۶۸۸ نفر بوده که ۲۱ هزار و ۷۴۸ نفر پسر و ۲۰ هزار و ۹۴۰ نفر دختر هستند.

انتهای پیام