قم|سهم ایران از گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان ناچیز است
قم|سهم ایران از گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان ناچیز است

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، پرویز کرمی شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با اشاره به نقش قم در حوزه علوم انسانی و اسلامی اظهار داشت: قم باید به […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، پرویز کرمی شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در تالار مرکزی شهر برگزار شد، با اشاره به نقش قم در حوزه علوم انسانی و اسلامی اظهار داشت: قم باید به قطب اول کشور در فعالیت استارتاپ‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی تبدیل شود.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان کشور با بیان اینکه گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح دنیا بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان است، گفت: سهم ایران از گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان ناچیز است.

وی اضافه کرد: در سطح کشور ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال بوده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر در آن مشغول فعالیت هستند، همچنین ۶ هزار شرکت استارتاپی نیز در ایران فعال است.

کرمی با بیان اینکه ۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان کشور بود، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی مشغول فعالیت هستند.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان کشور گفت: با استفاده از زبان هنر می‌توان دیدگاه عمومی مردم نسبت به مسئله فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را متحول کرده و گفتمان علم را به‌عنوان گفتمان اول کشور تبدیل کند.

وی بیان کرد: استفاده از قالب‌های هنری به دلیل اثرگذاری ویژه آن در فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش‌ها نسبت به مسئله فناوری و علم‌آموزی بسیار بیشتر از شیوه‌های دیگر تبلیغی و ایجابی است.

دو طرح بزرگ دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شودتهدید “شرکت‌های دانش بنیان نوپا” با آفتهای فلج کننده/ دوری از پایتخت مانع از ارائه خدمات مشاوره‌ای۷۲ شرکت دانش بنیان توانمندی‌های خودرا در عسلویه به نمایش گذاشتند+تصاویر

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان کشور با انتقاد از وضعیت قم در شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: فعالیت ۷۹ شرکت دانش‌بنیان به‌هیچ‌وجه شایسته استانی مانند قم نیست.

کرمی تصریح کرد: به‌رغم توصیه و حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری هنوز کارخانه نوآوری در استان قم راه‌اندازی نشده و باید این استان نیز مانند استان‌های دیگر در مسیر راه‌اندازی مرکز نوآوری اقدام کند.

وی ادامه داد: درصورتی‌که مسئولان استان قم یک واحد راکد صنعتی را در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهند امکان تبدیل آن به کارخانه نوآوری فراهم می‌شود.