محفل چالشی مطالبه‌گری دانشجویان از کاندیدا‌ها را با چه منطقی تبلیغاتی می‌دانید؟!
محفل چالشی مطالبه‌گری دانشجویان از کاندیدا‌ها را با چه منطقی تبلیغاتی می‌دانید؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم بیانیه‌ای پیرامون لغو برنامه نشست مطالبه گری از کاندیدا‌ها و اتفاقات پیش آمده نوشته اند. متن بیانیه به شرح زیر است: نظر به برگزاری نشست مطالبه گری دانشجویان با کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه قم […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم بیانیه‌ای پیرامون لغو برنامه نشست مطالبه گری از کاندیدا‌ها و اتفاقات پیش آمده نوشته اند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

نظر به برگزاری نشست مطالبه گری دانشجویان با کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه قم توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم، از ابتدای روز گذشته مورخ ۲۸ بهمن تا دقایقی پیش از زمان مقرر برای شروع همایش، علیرغم آنکه تمامی مجوز‌های لازمه قانونی از مراجع ذی صلاح و مشخصا هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه اخذ شده بود، دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی استان قم طی اقدامی تاسف بار و بدعتی ناپسند، در پوشش استناد به ماده ۵۸ قانون انتخابات کشور، اما با انگیزه‌های نامعلوم و نامشخص که مجال تحلیل و بررسی ظن‌های گوناگون در این خصوص هم فرا خواهد رسید، با اعمال فشار به مسولین دانشگاه، ابتداً بر لغو مراسم پافشاری نموده و سپس برگزاری آن را منوط به مناظره‌ای شدن آن با حضور جریان‌های سیاسی مقابل دانستند و نهایتا دستور لغو برنامه دقایقی پیش از برگزاری، طی ابلاغیه هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه به جامعه اسلامی ابلاغ شد.

اولاً استناد اقایان به ماده ۵۸ قانون انتخابات را یا ناشی از جهل به قانون و یا بهانه‌ای برای اعمال اغراض سیاسی جریان‌های سیاسی وابسته به دولت در قم می‌دانیم چرا که اصلا ماده ۵۸ در این خصوص هیچ موضوعیتی ندارد.

قانون مورد استناد، تبلیغات له یا علیه کاندیدا‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی و دولتی را ممنوع می‌داند حال آنکه در خصوص این برنامه متولی و مجری برنامه اصلا دانشگاه به عنوان یکی از نهاد‌های دولتی نبوده بلکه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان یک تشکل سیاسی دانشجویی بوده است.

این چه تفسیر غلط و ناشیانه از قانون است که عامدانه یا غیر عامدانه موجبات دخالت غیرقانونی نهاد‌های رسمی، اما فاقد صلاحیت در این خصوص را در فعالیت‌های قانونی، انقلابی و آرمانخواهانه تشکل‌های دانشجویی را فراهم می‌کند؟

ثانیاً مگر برنامه امروز میتینگ تبلیغاتی کاندیدا‌ها یا همایش حمایت از آنان بوده که با عنوان ممنوعیت تبلیغات کاندیدا‌ها در دانشگاه‌ها اقدام به لغو آن نمودید؟!

با چه منطق و معیاری محفل چالشی مطالبه گری دانشجویان از کاندیدا‌ها و نقد عملکرد، سوابق و برنامه‌های ایشان را جلسه تبلیغاتی می‌دانید؟

در عجبیم که چگونه با اشتباه محاسباتی یا غفلت، تشکل اصیل و انقلابی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم را احیانا با چند تشکل اصلاح طلب در پادویی و پیاده نظامی احزاب و گروه‌های سیاسی اشتباه گرفته اند و اگر به فرض محال به واقع هم اینطور می‌بود شاید همایش امروز ما نه تنها لغو بلکه حمایت هم می‌شد.

ثالثاً نهاد‌های مذکور را فاقد صلاحیت قانونی تعیین شکل و محتوای برنامه چه در مناظره‌ای برگزار کردن و چه در غیر آن می‌دانیم وعمیقا نسبت به تصورات واهی صلاحیت‌های فرا قانونی از سوی ارگان‌های رسمی هشدار می‌دهیم که مباد بدعت نادرست و نامیمونی در این خصوص باب شود.

رابعاً به فرض قبول قالب مدنظر آقایان، چرا باید فریاد مطالبه گری دانشجویان انقلابی به علت هراس و عدم حضور دیگر کاندیدا‌ها علیرغم دعوت مکرر از آنان جهت حضور و مناظره و عدم پذیرش ایشان خاموش می‌گردد؟

خامساً تشکل جامعه اسلامی با قدرت و تا پایان بر حفظ استقلال قانونی و حراست از کیان و عزت جنبش دانشجویی تاکید و پافشاری می‌نماید و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد این استقلال ارزشمند که ماحصل دهه‌ها مجاهدت انقلابی همرزمانمان در سنگر‌های مختلف جهاد است خدشه دار گردد.

سادساً تشکل جامعه اسلامی دانشحویان خود را پایبند و ملتزم به مر قانون فارغ از نگرش‌ها و خوانش‌های سلیقه‌ای و سیاسی به آن می‌داند و ضمن نهیب قاطع به فرصت طلبان و بد اندیشان، حقوق و اعتراضات قانونی خود را از مجاری مشروع قانونی پیگیری نموده و راه بر هیچ فرصت طلب مغرضی باز نخواهد کرد.